راحتی مبل و صندلی

آیا تاکنون دقت کرده‌اید که بعضی مبلها به شکلی بی قاعده و بدون توجه به ارگونومی و اندام انسان ساخته می‌شوند؟ به گونه ای که وقتی بر روی آنها می نشینید احساس می کنید به بیرون مبل رانده می شوید و شخص استفاده کننده از این مبل نه تنها راحتی حس نمی کند بلکه دائما در حالت مقاومت کردن در مقابل پس زدن اعضای بدن خود از مبل است! مثلا به علت انتخاب زاویه مناسب برای دسته یا دست انداز مبل، در موقع استفاده از آرنج دست شما با تکیه بر دست انداز به خارج سریدهمی شود و یا زانوان شما به علت بدی اندازه و ارتفاع نشیمن در داخل شکم جمع می شود و یا پاهای شما به زمین نمی رسد و به طور کلی مبل به علت بد ساخته شدن و عدم رعایت ترکیب بندی اندام انسان اصلا برای استفاده مناسب و راحت نیست.

بنابر‌این در هنگام انتخاب مبل قبل از خرید حتما روی مبل نشسته و راحتی آنرا آزمایش کنید. این مسئله موقعی قابل اندازه گیری دقیق تر است که چندین مبل مختلف را آزمایش کرده باشید.

راحتی مبل و دکوراسیون بایستی هماهنگ و متناسب با محل نوع کار با آن باشد. مثلا مبلمان و دکوراسیون اتاق کودک نباید زوایای تیز داشته باشد. تا او از آسیب دیدگی ناشی از تحرک و کنجکاوی مصون بماند و مواد بکار برده شده نیز نباید سلامتی کودکتان را به خطر بیاندازد. مواردی مانند نوع پوشش سطح و یا مواد اولیه مورد استفاده در ساخت مبلمان اتاق کودک اهمیت دارد.

راحتی مبلمان و کابینت آشپزخانه بایستی راحتی دسترسی به وسایل آشپزخانه را از هر نظر برای خانم خانه تامین کند و باید وسایل مورد نیاز آشپزخانه شما را در خود جای دهد.نباید کابینتی انتخاب کنید که قفسه بالای آن بلند تر از قد شما باشد و به علت ثابت بودن در تکنیک ساخت و یا یراق آلات استفاده شده در آن نتوانید جابه جا کنید و خانم خانه برای دسترسی به آن مجبور به استفاده از چهار پایه مخصوص باشد و خطر افتادن او را تهدید کند.

درخرید مبلمان اداری باید راحتی مسائل خاص پرسنل وارباب رجوع را در استفاده از آنها رعایت کنید . مثلا در موقع انتخاب میز منشی اداره توجه به پهنای استاندارد میز و جایگاه مناسب برای کامپیوتر ، تلفن و غیره لازم است تا راحتی استفاده ازآنها بهروری بیشتر از زمان کاری و امکانات را بوجود آورد.

قبل از خرید مبلمان برای رعایت پارامتر راحتی مبل درموقع استفاده ،لازم است چند کاتالوگ مبلمان متناسب با نیاز خود رابررسی کنید وحتی الامکان بامصرف کننده آن مبلمان و دکوراسیون که ممکن است اعضای خانواده ویا همکاران اداری شما باشند مشورت کنید و علائق وموارد تذکر آنها را در رعایت مسائل راحتی مد نظر قرار دهید و از صاحبنظران و متخصصان امر نیز کمک بگیرید.

پلان یا نقشه محل مورد استفاده مبلمان رادر نظر داشته باشید تا حجم و اندازه های مبل و دکوراسیون انتخابی شما متناسب با محل کاربرد آن باشد و راحتی لازم را بوجود آورد. واگر نه چه بسا مبلی که از هر نظر مناسب انتخاب شد، ولی به علت هماهنگ نبودن با وضعیت محیط مصرف باعث ناراحتی شدید می شود و در کوتاهترین زمان مجبور به تعویض آن خواهید شد.

دقت کنید:درکشورهای پیشرفته و اغلب کشورهایی که مسئله موفقیت اقتصادی برای آنها حیاتی است اکثریت قریب به اتفاق وسایل و مواد و ابزار مورد نیاز زندگی خود رااستاندارد کرده اند و تمام اندازه های مورد استفاده آنها در ارتباط با یکدیگر ساخته می شود.مثلا اندازه های اتاقهای ساختمان متناسب با نورگیرپنجره است و ساخت در و پنجره با اندازه های استاندارد اتاقها و ساختمان هماهنگ شده و قفسه بندی و مبلمان دارای اندازه های استاندارد خاص در ارتباط با بقیه اندازه هاست.لذا انتخاب مبل و دکوراسیون برای آنها راحت تر از کشورما اتفاق می افتد، چون در کشور ما متاسفانه بسیاری از وسایل و موارد مورد نیاز زندگی هنوز استاندارد نشده به همین دلیل دقت شما در خرید و لذا مشورت شما با متخصصان امر خیلی ضروری خواهد بود.

لازم نیست خودتان بروشورهای متعدد و کاتالوگهای معرفی اجناس را در منزل یا محل کار داشته باشید، بلکه این وظیفه فروشنده است لذا در موقع خرید کاتالوگهای تولیدات و اندازه های مبلمان و دکوراسیون را مطالبه منید و با مشخصات و اندازه های مصرف و شرایط خود تطبیق دهید ا راحتی شما حفظ شود.

با توجه به پلان و ابعاد محل مصرف مبلمان و دکوراسیون انتخاب نمایید. هماهنگی پلان اتاق با مبلمان اطاق خواب قبل از خرید انجام شود

نویسنده : katiran